Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Cermin
Tuesday, January 16, 2007

Antara anda dengan prospek, jadilah seperti cermin. Tengok cara mereka duduk. Anda duduk seperti mereka. Duduk di sebelah mereka ataupun duduk secara berdepan. Lihat kecenderungan prospek. Adakah mereka cenderung kepada penglihatan, pendengaran, rasa dan fikir? Apabila mereka berkata, “Saya lihat”, itu menunjukan mereka lebih dominan kepada visual. Apabila mereka berkata, “Saya dengar”, itu menunjukan mereka lebih dominan pada pendengaran. Apabila mereka berkata, “Saya rasa”, menunjukan mereka lebih dominan pada emosi.

Apabila mereka berkata, “Saya fikir”, itu menunjukan mereka lebih dominan pada intelek. Jadi, anda boleh menguji mereka dengan menyoal berdasarkan kepada dominan mereka. Contohnya, jika mereka dominan kepada penglihatan, anda tanya, “Bolehkah anda melihat kepada apa yang saya tunjukan ini?”. Apabila mereka dominan kepada pendengaran, “Macam mana bunyinya tentang peluang ini?”, apabila dominan kepada emosi, “Apakah yang anda rasa tentang peluang yang saya tunjukan ini?”, apabila dominan kepada intelek, “Apakah yang anda fikirkan tentang peluang ini?”

posted by editor @ 9:55 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com