Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Mengapa Downline Tidak Aktif - Anda tidak service
Tuesday, February 27, 2007
Dalam anda menjalankan perniagaan berasaskan Multi Level Marketing, sudah pasti anda tidak dapat lari daripada satu masalah utama dan masalah ini melibatkan downline anda. Ada downline yang tidak lagi aktif. Semasa mula – mula sign up, nampak semangat berkobar – kobar macam gunung berapi. Saat sedang memuncak, tiba – tiba tidak aktif. Inilah persoalan yang selalu dihadapi oleh upline. Anda juga bakal menjadi upline dan sedikit sebanyak, perkara ini juga berlaku. Daripada kajian berdasarkan pengalaman kebanyakan usahawan MLM, ada beberapa sebab mengapa downline tidak aktif.

Anda tidak service

MLM berkonsepkan 80 / 20. Semasa anda mula menyertai MLM, 80 peratus aktiviti anda digunakan bagi menaja. Tetapi apabila anda mempunyai kumpulan, aktiviti penajaan diturunkan menjadi 20 peratus manakala 80 peratus lagi adalah akviti service downline. Anda perlu melatih dan memimpin downline. Tugas anda bukan setakat menaja sahaja, malahan selepas menaja, tugas anda lebih berat lagi. Apabila anda tidak service, downline anda berasa seolah – olah anda sudah tidak berminat menjalankan perkhidmatan bersamanya.

Mereka berputus asa dan akhirnya tidak aktif. Sebab itu, MLM amat menitik beratkan service. Tanpa service, kumpulan anda di ibaratkan seperti ‘parang yang tumpul dan tidak diasah’. Melalui service inilah, barulah kumpulan anda menjadi kumpulan yang aktif, padu dan stabil. Masa depan anda melalui perniagaan MLM ini terserlah apabila anda bersabar menguruskan kumpulan anda dengan jayanya. Service melahirkan duplikasi atau tiru meniru. Melalui konsep tiru – meniru inilah, baru perniagaan anda berkembang dengan jayanya.

posted by editor @ 9:19 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com