Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Ciri - ciri Orang Berjaya dalam MLM - Siri 3
Monday, September 04, 2006
...sambungan
Sentiasa bersedia
Orang yang berjaya ialah orang yang sentiasa bersedia daripada segi mental dan fizikal. Satu lagi aspek yang paling utama ialah daripada segi rohani. Mengapa rohani? Ini kerana apabila rohani kita baik, maka baiklah seluruh tubuh kita. Perniagaan MLM merupakan perniagaan pengurusan manusia. Apabila rohani tidak baik, jiwa tidak tenang, fizikal pula tidak kemas. Bagaimana orang hendak percaya pada kita? Tetapi, apabila anda sudah di percayai, senang bagi anda melakukan perniagaan ini.

Bersedia juga daripada segi mental. Dahulu aspek yang banyak diberikan penekanan ialah IQ atau tahap kecerdasan otak. Maksudnya apa sahaja pekerjaan, boleh menemui kejayaan apabila individu itu memiliki IQ yang tinggi. Kini kajian mendapati, IQ atau Intelligent Quotient hanyalah 20 peratus sahaja. Para pengkaji mendapati bahawa sekarang ni EQ atau Emotional Quotient (kecerdasan emosi) dan SQ atau Spiritual Quotient (kecerdasan spiritual / rohani) memainkan peranan yang lebih penting dalam kejayaan sesuatu bidang. Apabila EQ digabungkan dengan SQ, jadilah ESQ atau Emotional Spiritual Quotient. EQ melibatkan hubungan sesama manusia atau human relationship manakala SQ pula adalah hubungan antara manusia dengan Tuhan.

Mental anda perlu berfikir positif dan bersabar dengan segala rintangan yang bakal anda hadapi. Bersedia menerima ujian kegagalan, kesakitan dan kesedihan. Apabila anda lulus baru anda boleh menikmati kejayaan yang gilang – gemilang. Pandang setiap kesusahan dan kepayahan sebagai satu pengalaman yang manis dan ujian daripada tuhan. Dengan cara ini, emosi anda stabil dan rohani anda semakin meningkat. Keberkatan amat penting. Tuhan sentiasa bersama orang yang sabar.

Kaji dan lihat sejarah kejayaan orang-orang yang agung. Adakah kejayaan mereka itu dimulai tanpa sebarang masalah atau rintangan? Setiap perjuangan pasti akan melalui pelbagai onak dan duri terlebih dahulu sebelum berjaya. Kualiti diri akan meningkat apabila rintangan dan dugaan itu dapat diatasi. Kita tidak boleh mengelak daripada risiko tetapi kita boleh mengurus dan mengatasi risiko yang mendatang itu. Sebenarnya, risiko ini boleh di urus dan diselesaikan dengan jayanya. Dalam Al-Quran, ada diulang sebanyak 2 kali dalam surah al-Insyirah yang bermaksud, “Maka sesungguhnya, dalam kesukaran itu ada kemudahan. Sesungguhnya, dalam kesukaran itu ada kemudahan.”
Bersambung...
posted by editor @ 10:06 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com