Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Sebab – Sebab Penolakan - Siri 1
Tuesday, September 26, 2006
Tidak dapat dinafikan bahawa sesuatu penolakan pasti wujud dalam proses menaja atau menjual produk terutamanya dalam MLM. Sebenarnya, tiada satu perkara atau kerja yang senang yang tidak ada kegagalan. Bukan senang nak jadi senang ni. Tetapi, anda perlulah bersedia dengan kegagalan atau dengan kata lain, penolakan. Anda perlu mengetahui apakah sebab – sebab penolakan. Apabila anda tahu punca – punca ini, bolehlah ia diperbetulkan. Cari sebab dan cari cara mengatasinya. Lain orang, lain sebab dan punca penolkan. Sebab – sebab penolakan :

Waktu dan tempat yang tidak sesuai
Anda mengalami masalah prospek yang tidak berminat dan menolak untuk ditaja atau membeli produk MLM. Perkara pertama, ianya mungkin disebabkan oleh waktu dan tempat yang tidak sesuai. Mungkin prospek anda ada banyak kerja yang perlu dibereskan ketika anda menelefon atau datang berjumpa dengannya. Jadi, mungkin kehadiran anda itu mungkin sedikit sebanyak akan menganggu masa kerja hariannya. Mungkin juga tempat pertemuan itu tidak sesuai.

Sebagai contoh, anda membuat temu janji di satu tempat. Tiba – tiba, berlaku hujan lebat, suasana tempat bising ataupun prospek anda tidak menyukai tempat tersebut. Jadi, anda perlu berperanan untuk bertanya kepada prospek anda mana – mana tempat yang paling disukainya dan selesa ketika membuat temu janji atau bertemu. Jangan pilih tempat yang anda suka. Pilih tempat yang prospek anda suka. Apabila anda memberikan peluang kepada prospek menentukan masa dan tempat, dengan sendirinya anda memberikan satu masa yang sesuai dan masa yang lapang kepada prospek. Mereka tidak berada dalam keadaan tertekan dan dapatlah anda closing case atau menutup jualan.

Pastikan juga anda membuat temu janji di luar dari kawasan rumah prospek. Jika anda membuat temu janji di rumah prospek. Jika dalam rumah, daya tumpuan prospek menjadi kurang. Ini adalah kerana, kemungkinan prospek ada ramai anak dan suasana rumah menjadi bising. Ataupun prospek sedang menonton televisyen (mungkin dia kaki menonoton), sudah pastinya dia tidak dapat memberi tumpuan terhadap apa yang anda perkatakan nanti.

Tetapi jika, prospek tetap memilih kawasan rumah untuk bertemu dengan anda, jangan mendesaknya. Beri ruang kepada prospek supaya dia tidak tertekan. Mungkin dia ada sebab untuk memilih keadaan sebegitu terutama bagi wanita yang sudah berkeluarga dan sudah mempunyai anak kecil. Tentu sukar bagi dia untuk meninggalnya atau membawa ke mana – mana.
Bersambung...
posted by editor @ 10:38 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com