Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Bayarlah dengan Segelas Susu
Monday, June 04, 2007

Sudah beberapa jam si pengembara berjalan kaki memerhatikan permandangan indah musim bunga di kawasan perkampungan itu. Bunga-bungaan yang sedang mekar, unggas dan serangga yang berterbangan ke sana dan serata halaman rumah yang cantik dihiasi kuntuman bunga, amat menarik perhatian pengembara muda itu.

Tetapi perjalanan yang amat jauh dan matahari yang sedang memancar terik menyebabkan pemuda yang cintakan keindahan alam itu mula berasa penat. Tekaknya terasa kering, sedangkan pengembaraannya masih panjang lagi.

Lantas pemuda itu memutuskan singgah di sebuah rumah kecil di sebuah ladang di tepi jalan yang sedang disusurinya itu. Seorang budak perempuan membuka pintu rumah yang diketuknya tadi. Wajahnya comel.

Pemuda itu ceritakan yang dirinya kehausan, dia berharap budak perempuan itu dapat memberikannya segelas air. Budak perempuan itu bergegas ke dapur dan sebentar kemudian kembali mendapatkan pemuda tersebut.

Dia bukan membawa segelas air, sebaliknya segelas susu, kerana dia tahu pemuda tersebut bukan sekadar dahaga, tetapi juga memerlukan tenaga untuk meneruskan pengembaraannya.

“Berapa harga susu ni?” tanya pemuda itu selepas menghabiskan susu tersebut. Nak tahu berapa harga segelas susu? Baca selanjutnya...

Labels:

posted by editor @ 9:57 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com