Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Ciri - ciri Orang Berjaya dalam MLM - Siri 4
Tuesday, September 05, 2006
...sambungan
Memiliki Imaginasi yang luar biasa
Menurut Albert Einstein, “Imaginasi lebih penting daripada pengetahuan”. Setiap pekerjaan yang manusia hendak lakukan perlu domulai dengan imaginasi (berangan – angan). Inilah yang membezakan antara manusia dan binatang. Tanpa imaginasi, tindakan anda tidak hebat dan tidak boleh dianggap luar biasa.

Dalam MLM, ianya penuh dengan pancaroba dan onak. Namun begitu, imaginasi yang cemerlang dan luar biasa dapat mengatasi segala rintangan yang sedia ada. Imaginasi bukan angan-angan kosong. Tetapi imaginasi ialah angan-angan yang terarah pada satu matlamat berserta tindakan yang jitu. Setiap hari, setiap saat, imaginasikan diri anda berjaya dan rasailah kejayaan anda. Bayangkan anda berjaya, bercakap seolah-olah anda serang yang berjaya dan bertindak seolah-olah anda telah berjaya.

Pernahkah anda mendengar cerita tentang Napoleon Bonaparte? Beliau sentiasa berimaginasi bahawa beliau sebagai seorang tentera dan beberapa tahun selepas itu, beliau benar-benar menjadi seorang tentera.

Saya gemar memceritakan kepada anda tentang satu lagi cerita yang menarik iaitu tentang kisah Henry Ford. Henry Ford telah memperkenalkan motor V8 yang memiliki 8 silinder dalam satu blok. Henry berimaginasi dan mengeluarkan imaginasinya itu pada kertas. Boleh dikatakan semua jurutera menyangkal imaginasinya dan menganggap imaginasi Henry Ford adalah mustahil. Henry Ford mengeluarkan satu kenyataan pendek, “Buat sahaja!”. Lebih setahun kemudian, Ford berjaya dan menjadi jutawan.

Sekarang saya hendak tanya anda semua, apakah kekuatan yang ada pada Henry Ford sehingga beliau berjaya membuat sesuatu yang mustahil menjadi kejayaan yang hebat? Jawabnya, kuasa imaginasi. Begitu juga dengan anda, biar seramai mana pun rakan ataupun musuh mengatakan kepada anda bahawa anda akan gagal dan msutahil berjaya, namun tiada satu pun yang boleh mempengaruhi imaginasi anda. Imaginasikan diri anda sudah pun menjadi jutawan dalam MLM. Saya suka ingatkan anda dengan dua perkataan sahaja iaitu “BUAT SAHAJA (DO IT)”.
Bersambung...
posted by editor @ 7:56 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com