Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Ciri - ciri Orang Berjaya dalam MLM - Siri 5
Wednesday, September 06, 2006
...sambungan
Analisa Diri
Tuhan telah menganugerahkan kepada manusia kebolehan menganalisa dalam setiap perkara. Seorang penulis telah memperkenalkan kepada saya satu teknik analisa yang dinamakan SWOT.

S ini bermaksud Strength (Kelebihan dan kekuatan). Jadi, pertama sekali, cari dan kaji tentang kelebihan dan kekuatan diri anda. Setiap orang ada kelebihan dan kekuatannya yang tersendiri. Melalui kelebihan, anda dapat mempertingkatkan dan gunakan ia sewaktu anda menjalankan perniagaan MLM. Fokuskan kelebihan anda. Dengan cara ini, anda lebih berkeyakianan dalam melakukan perniagaan MLM. Apabila anda bekerjasama sesama ahli, sudah pasti anda dan ahli yang lain dapat menggunakan kelebihan masing-masing.

W pula bermaksud Weakness (Kelemahan). Anda perlu kaji dan betulkan kelemahan yangada pada diri anda. Jangan jadikan kelemahan anda sebagai alasan tidak dapat melakukan perniagaan MLM dengan baik. Kelemahan bukan bagi dikesali tetapi, kelemahan itu perlu di atasi. Katakan anda lemah dalam berceramah, anda boleh berpakat dengan upline bagi menyelia cara anda berceramah. Setiap kritikan yang membina, terima dengan ikhlas dan dengan hati yang terbuka.

O pula ialah Opportunity (peluang). Carilah peluang dalam perniagaan MLM ini. Peluang ini ada banyak maksud seperti peluang memilih syarikat, peluang belajar, peluang mendapat ramai kawan, peluang menjadi kaya, peluang menjadi pemimpin dan banyak lagi peluang-peluang yang ada.

T pula bermaksud Threat (ancaman). Elakkan perasaan takut anda terhadap ancaman (risiko) seperti ancaman kemiskinan, ancaman kegagalan, ancaman kesihatan, ancaman kemalasan serta pelbagai lagi ancaman yang cuba mengugat kestabilan kehidupan anda.
Bersambung...
posted by editor @ 9:30 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com