Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Sebab - sebab Penolakan - Siri 5
Saturday, September 30, 2006
...sambungan

Matlamat yang terlalu tinggi ataupun tiada matlamat
Ramai usahawan MLM yang menjalankan perniagaan ini mempunyai matlamat yang terlalu tinggi dan hampir mustahil dicapai. Apabila menaja, mereka lekas hendak ‘closing’ atau mencapai persetujuan. Mereka kurang menjalinkan perhubungan sesama manusia atau human relationship. Dalam MLM, 70 peratus terdiri daripada perhubungan manusia dengan manusia dan 30 peratus perniagaan. Dengan kata lain, menjalinkan perhubungan sesama manusia adalah wajib. Anda menguruskan manusia dan secara automatik, produk terurus. Ada juga usahawan MLM yang langsung tiada matlamat. Mereka tidak ada target yang hendak dicapai. Mereka menjalankan perniagaan MLM secara membuta tuli atau tidak menentu. Jadi, hasilnya yang dapat juga tidak menentu. Setiap langkah yang diambil perlukan target dan matlamat. Namun begitu, matlamat anda perlukan SMART.

S (Specific) – Jelas dan mudah dilakukan mengikut keupayaan anda sendiri.
M (Measurable) – Boleh diukur dari masa ke masa.
A (Attainable) – Boleh dicapai.
R (Realistic) – Tidak mustahil dicapai.
T (Trackable) – Mempunyai tempoh yang khusus.

Tanpa matlamat yang jelas, sukarlah untuk anda berjaya dalam perniagaan MLM ini. Jadi, tentukan apa matlamat anda dengan jelas hari ini. Agar supaya orang lain melihat anda dengan penuh keyakinan. Bahagian matlamat itu kepada matlamat jangka pendek, jangka sederhana dan jangka masa panjang.
Sambunga...
posted by editor @ 12:24 PM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com