...sambungan
Kurang Pengetahuan Tentang Produk Ada juga pelanggan yang pernah menggunakan prduk tetapi malangnya, tidak diberitahu dengan mendalam tentang tindak balas awal produk tersebut. Produk yang bermutu tentunya ada tindak balasnya bagi membentuk, menyelaras dan membina semula sel – sel dalam tubuh badan kita serta menyingkirkan bahan – bahan toksin dan toksid dari dalam tubuh. Memang selalu pada mulanya ada beberapa tindak balas yang awal. Tetapi, tindak balas itu hanya sementara sahaja. Jika tidak diberitahu, pasti pelanggan tidak berminat hendak membeli lagi dan terus menggunakan produk tersebut malahan mungkin pelanggan itu akan menuduh bahawa anda seorang adalah seorang penipu besar. Jadi, penerangan yang panjang lebar dan tindakan susulan sesudah jualan amat penting.
Apabila pelanggan bertanyakan apa – apa soalan berkenaan produk, pastikan anda dapat menghafal, rencam dan mahir berpengatahuan untuk menerangkan tentang produk tersebut. Pengetahuan yang perlu anda ada tidak semestinya berpandukan pada nota yang tertulis pada kotak dan brosur katalog produk itu sahaja. Pengetahuan mengenai produk seharusnya merangkumi pengalaman, testimonial dan curahan ilmu melalui berita di laman web dan surat, pengumuman, seminar,mesyuarat atau kelas daripada syarikat MLM anda. Dengan cara ini, setiap pertanyaan dari pelbagai jenis prospek akan dapat anda jawab dengan yakin. Jangan ponteng kelas dan mesyuarat yang diadakan oleh syarikat MLM anda. Jika anda tidak tahu, selalu bertanya kepada upline anda atau pihak pengurusan syarikat MLM anda atau ejen- ejen stokis syarikat MLM anda yang berdekatan dengan kawasan anda (jika ada). |