Rahsia Niaga.Com

Blog Rahsia Niaga adalah rangkaian blog bagi RahsiaNiaga.Com. Blog ini memapar kaedah, rahsia, petua dan tip untuk berniaga secara online dan offline agar kita tidak mensia-siakan masa hidup kita ke arah yang tidak sihat. Semoga apa yang terkandung dalam blog ini memberi syafaat kepada kita semua tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit.

 
New Ads
Produk Terhangat !
Rakan Cyber

Mai la...KLIK SAYA!

Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Sebab - sebab Penolakan - Siri 8
Tuesday, October 03, 2006
...sambungan

Membantah pendapat pelanggan
Rata – rata usahawan MLM kurang pengetahuan dalam komunikasi. Misalnya sewaktu hendak membantah hendak membantah pendapat negatif pelanggan dan prospek, mereka gemar menggunakan perkataan ‘tetapi’. Seperti yang anda sudah sedia maklum, pelanggan adalah raja dan pelanggan sentiasa betul (customer is always right)

Pelanggan tidak suka dibantah. Anda perlu bersetuju pendapatnya terlebih dahulu dengan berkata “Ya! Benar... dan sudahkah anda pertimbangkan kelebihan produk kami?” Cuba anda perhatikan para doktor, apabila mereka gagal mengubati pesakit atau pesakit yang sudah tiada harapan hidup, adakah mereka akan berkata “Anda sudah tidak boleh diselamatkan lagi?” Sudah tentunya TIDAK. Mereka selalu menggunakan cara berkomunikasi yang lebih positif walaupun berada dalam keadaan yang negatif. Contohnya “Jangan bimbang, kami akan melakukan yang terbaik.”

Pasti anda dapat mengagak apakah perasaan ahli keluarga si pesakit. Walaupun mereka berada dalam keadaan yang sedih, sekurang – kurangnya kenyataan doktor itu menjadi penawar hati yang luka. Begitu juga dengan usahawan MLM. Anda perlu menggunakan bahasa yang mesra dan lembut walaupun kenyataan anda di bantah oleh prospek atau pelanggan. Ingat ! Pelanggan sentiasa betul...

Bersambung...
posted by editor @ 10:49 AM  
Previous Post
Archives
Links
Sponsor by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Trafik Pelawat

© 2005 Rahsia Niaga.Com Template by Isnaini Dot Com